Cliëntenraad
Sinds juli 2023 heeft Huisartsenpraktijk Spectrum een cliëntenraad. Dat is een soort ‘adviesraad’ die bestaat uit cliënten van Huisartsenpraktijk Spectrum. De cliëntenraad zet zich in voor de belangen van de patiënten van de huisartsenpraktijk. De raad denkt mee over nieuwe ontwikkelingen en brengt signalen die binnenkomen onder de aandacht van de huisartsenpraktijk.
De cliëntenraad bestaat uit:
- Tea Hoevenberg (voorzitter)
- Monique Hoogvliet (secretaris)
- Bart van den Dolder (lid)
- Jacob Boorsma (lid)

Invloed
De cliëntenraad heeft invloed op het (nieuwe) beleid. Wettelijk is vastgelegd dat bepaalde plannen en besluiten eerst worden besproken met de cliëntenraad. De cliëntenraad moet daar dan over adviseren of ermee instemmen, voordat een besluit wordt uitgevoerd. De cliëntenraad zal voorstellen steeds zorgvuldig bespreken. De belangen van de patiënten staan daarbij centraal.
Wat doet de cliëntenraad?
Het is belangrijk dat een patiënt goede zorg krijgt. Ook moet een patiënt zich zo veel mogelijk op zijn gemak en gehoord voelen. Daarom hoort de raad ook graag van u hoe u de zorg ervaart. Bijvoorbeeld: Bent u vriendelijk te woord gestaan? Voelt u zich begrepen en bediend? Kreeg u duidelijke informatie van de dokter? Is de bewegwijzering duidelijk?
Wat doet de cliëntenraad niet?
De cliëntenraad is er voor het gemeenschappelijke belang van alle cliënten. Het gaat dus niet om de situatie van één patiënt. Heeft u een persoonlijke klacht? Dan kunt u daarvoor het klachtenformulier op de website invullen.
Contact en reacties
Om zijn rol goed te kunnen vervullen, vindt de cliëntenraad het heel belangrijk om te weten hoe u de zorg van huisartsenpraktijk Spectrum ervaart. Heeft u vragen of opmerkingen? U kunt de raad een e-mail sturen met uw reactie en ideeën. Uw naam en contactgegevens zijn alleen nodig als u een reactie wilt ontvangen.
clientenraad@spectrummedischcentrum.nl
U kunt de cliëntenraad bereiken via bovenstaand e-mailadres.